Glasklart, Ola!

Svt. Kära gamla hederliga Svt håller på att tappa sin trovärdighet.
Inte för att jag tittar särkilt mycket på tv, men jag råkade nyligen fastna framför en frågesport vid namn Glasklart.
Man kunde tro att man hade zappat in kanal5, så larvigt var det.
Ni vet de här amerikanska, överhypade flumprogrammen.

Massa skrik och glada färger.
Svt som annars har så trevligt gemytliga lekprogram som På spåret.
Men gemytligt var inte Glasklart.

Man blir besviken på Svt, helt klart.
I synnerhet med tanke på att programledaren inte var någon mindre än Ola Lindholm.
Ja, ni vet han som har gjort så trevliga barnprogram genom åren.
Han är duktig, och så hamnar han här. Med ett jävla usa-kramar-program.
(Ja, Usa-kram är mitt nya favoritord)

Det är sorgligt.

Hur som helst.
Jag hade tänkt skriva att det faktiskt, mot min vilja, var ganska underhållande.
Trots att det var fånigt.
En av deltagarna (Amelia, Amalia, Annelie eller något åt det hållet) var så otroligt skön.
Sådär charmigt söt, och skönt omedveten. Hon verkade inte helt närvarande, om man säger så.
Ack så roligt.

Ja, nu blir ni sugna på att titta.
Jag vet det.
Det fungerar nämligen så.
Det jag skriver om här, ja, det blir man nyfiken på.
(Om man nu inte är någon form av sjuttonårig idiot, vill säga..)

Tack för ikväll.

Kommentarer
Postat av: Agnes

Jag såg det med, och jag tänkte med så, och Amelia, eller nu hur det var, jag vill jättegärna vara hennes kompis och titta på molnen. Faktiskt, fast tills dess går du nog rätt bra också!

2008-04-07 @ 19:19:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0