Om T9 och feminism.

Då wikipedia är grundat på omtanke om mänskligheten, är T9 grundat på idioti.


(Och för er underutvecklade människor som fördriver tiden med att läsa Emils blogg,
istället för att skaffa er kunskap genom wikipedia, kan jag berätta att t9 är en smsfunktion.)


Ja, hur som.

  Min kära mamma var och inhandlade dagligvaror av alla dess slag.
Självklart satt både jag, min syster och min pappa hemma.
(Man är väl ingen feministförespråkare heller?)

Nä, vi var hemma. Mamma var och handlade.

  Och med tiden märker vi att saker fattas här hemma.
Saker som vi bara måste ha, och som antagligen mamma inte kommer köpa.

Så vi kommer överens om att ringa.

Eller rättare sagt, min syster tvingar mig att ringa.


Lat som jag är, listar jag ut att det går snabbare att skriva ett sms.

"Hej, Köp tvål och gurka!".

Smidigt och koncist.


Trodde jag.

Det visar sig vara allt annat än smidigt.

För inte finns så ovanliga ord som "tvål" och "gurka" med i t9:s fantastiska ordlista.


Nä, istället finns dubbelfitta och nazistparkering.
Man tackar.


image24

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0