Emil Jonsson skriver en trevlig liten text.

Jag har få poetiska texter att bjuda på, kära läsare. Så jag vet inte alls vad jag ska bjuda er på, om jag ska vara uppriktig. En kopp kaffe kunde ni ju ha fått, men jag antar att det är svårt över internet såhär. Säga vad man vill om internet i övrigt, men ta en trevlig fika det kan hon minsann inte.
Feminist som jag är, så får internet betraktas som en hon ikväll. Om ni undrade.
Om ni däremot inte undrade, kunde ni likväl ha hoppat över meningen ovan.
Det gjorde ni antagligen inte. Synd för er.

Om ni vill kan ni nu hoppa ner hit.
Min lilla text här har nämligen börjat tänka på refrängen, och går därmed mot sitt slut. Förhoppningsvis bjuds det på ytterligare en trevlig liten text senare i veckan, men för stunden får man nöjas med det man har.
Så avslutningsvis tänkte jag mest fråga er; If I hang myself in a christmas tree, would you be missing me?

Kommentarer
Postat av: Olof

Du är också feminist. Godkänd. Bara du har något att erbjuda kollektivet..

2008-08-20 @ 15:36:31
URL: http://denforsta.blogg.se/
Postat av: amandah

om du är seriöst, så. javisst ;)

2008-08-21 @ 23:03:46
URL: http://amaaaaandah.blogg.se/
Postat av: amandah

då tycker jag du kan gästblogga i min blogg :)

2008-08-22 @ 15:02:11
URL: http://amaaaaandah.blogg.se/
Postat av: Olof

Ja, Emil. Det är verkligen ett sätt att se på demokrati. Men det är inte riktigt det demokrati är. I praktiken är demokrati att en grupp människor i samhället får rösta. Huruvida det är demokrati avgörs endast av det. Du kan prata om demokratiska rättigheter, men dessa har aldrig varit begränsade till demokratiska konstitutioner eller nationer.

Ja, men min poäng är att folket röstar på infall, vilket får kortsiktigt alltid dåliga konsekvenser. Är du fullt insatt så gör du antagligen inte det.



Det är allmänt känt att t.ex 60% av tyska armén inte stödde Hitlers åsikter. Men när det gäller något så gravt som det Hitler gjorde. Så anser jag att stå och titta på när det sker är medverkan. Och det är det större delen av tyskarna gjorde.



Tack för din kommentar, jag tycker det är väldigt kul med såna kommentarer!

2008-08-24 @ 00:54:03
URL: http://denforsta.blogg.se/
Postat av: Felicia

Eftersom din extremt fundersamma bilddagbok uppenbarligen lagts ner så får jag väl läsa här om ditt liv istället. Faktiskt första gången jag någonsin läser en blogg. Känn dig stolt?! Eller något i den stilen. ha den fortsatt bra vecka. /F

2008-08-27 @ 20:26:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0