Återigen om försvarets radioanstalt.

Ni som känner mig, vet att jag är en sån där härligt positiv kille, som alltid försöker se saker och ting från den ljusa sidan.

Och då Dn och andra riktiga tidningar rapporterar om att FRA-lagen nu är genomröstad, väljer jag därför att se det hela positivt. Jag bortser med andra ord från sånt där med personlig integritet, möjlighet till åsiktsregistrering,  att medlarfriheten och därmed tryckfriheten hotas, och allt annat sånt där tråkigt som FRA-lagen för med sig.

Jag koncentrerar mig istället på de positiva sakerna, främst den att alliansen har svikit samtliga av sina liberala väljare, och därmed kommer åka på storstryk i valet 2010.

Har vi tur kostar frågan Folkpartiet sitt riksdagsmandat.

Och glöm för all del inte alla de terrorister vi kommer fånga genom att läsa mail, och avlyssna telefonsamtal.


Kommentarer
Postat av: Filosofia

snart kan vi lika gärna ha övervakning på toaletter

2008-06-19 @ 21:13:48
URL: http://filosofiasblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0