Om världens snyggaste man.

Åsikterna om mannen, myten och legenden Che Guevara går isär lika mycket som tänderna på en utvandrande smålänning. Man kan kalla honom hjälte, och anspela på hur han kämpade för rättvisa och frihet. En förebild att se upp till, precis som Allan Edwall.
Annars kan man kalla honom för en brutal mördare, hänvisa till mord och dra paralleller med Josef Stalin.
Och att det är stor skillnad mellan Edwall och Stalin, det förstår ju till och med dryga sportintresserade folkpartister.

För att vara korrekt, ska jag inte gå in på personliga åsikter, utan bara konstatera att man kan uppfatta historien olika. Att åsikterna kan variera brutalt. Vad man däremot inte kommer ifrån, hur man än reflekterar, är att Che var, och förblir världens snyggaste man. Och jag antar, i min vilsenhet, att bilden här nedan får alla pubertetpasserade kvinnor att ramla av datastolen. Kanske slår ni i bakhuvudet, svimmar av, och drömmer om något erotiskt djungeläventyr. 
Eller så sitter ni kvar.
Tittar, tittar igen och förstår verkligen inte vad som ska vara snyggt.

Det vore ju lika galet som att påstå att sport är viktigare än politik.
Som att påstå att knäckebröd är mjukare än frallor, eller att hävda att Per Gessle kan skriva texter.


Kommentarer
Postat av: amanda

Ja, Sverige bor jag i. Jag bor i Skåne, sedan om det räknas som Sverige har ju alla (skåningar som icke-skåningar) alltid något att säga till om. Jag var nog både ironisk och inte. Det var nämnligen plågsamt varmt när jag skrev det, men ja det är ju inte riktigt kals med vädret i det här landet numera.





Jag kan avslöja att jag själv inte är någon höjdare på det här med att knäppa i fingrarna. Inte så praktiskt när jag tvingas göra det nästan varje dag. Jag går musikalgymnasie, därav skåneboendet. Ursprungligen är jag en sann västgöte med rapp, munter dialekt och roliga skämt i bakfickan. Ehhh. Den småländska tar jag för övrigt efter ibland, då stora delar av min släkt är gnosjö-gislaved-hestra-folk.





Kommentera kan, kanske, bli det nya blogga.

Det har ju varit inne så länge nu liksom...

Så inne att folk går och blir förmögna på att dela med sig av sin fritid!! Nej nu ska jag hindra mig själv från att skriva en kommentar längre än din blogg. Det nästan lika svårt som att sova, när man har en fyra timmars lång lunchrast. Det har jag nu.





För övrigt, jag trillade NÄSTAN av stolen! Nästan.

2008-06-05 @ 14:02:06
URL: http://klappklapp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0