En slags hyllning till Stenmark, om man nu vill se det så.

image7Han är så charmig, Jan Stenmark.
Nästan lika charmig som jag.
Eller ja, om man tänker på det, så är det egentligen ganska långt ifrån.
Men man kan inte vara bra på allt, som  jag brukar säga.

Hur som helst. Det finns en Stenmark för varje dag, det är det som gör honom så mästerlig.
Det finns verkligen en Dagens Stenmark.
Igenkänningsfaktorn är på topp, liksom.

Nu är väl det här egentligen fel bild just idag.
Jag drömmer inte så mycket om symaskiner.
Men den är fin i vilket fall. Och så var den ny för mig.
Och sen har jag faktiskt sytt i en knapp i min tröja.
Sist bad jag mamma, men hon konstaterade att jag borde klara av det själv.
Och se, det gjorde jag också. Jag är bra duktig ibland.

Ja, det var min dag.
En knapp.
Men bättre än ingenting, säg.

Godnatt?
Ja.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0