Om fältharen och dess förhållande till telekommunikation

Jag tänker att jag borde göra något vettigt av denna torsdagskväll.

Kanske ringa en vän, boka in mig på en självmordsklinik i Schweiz eller åka till Tibet.
Men inget av det faller mig riktigt i smaken idag.

Jag sitter hellre här, vid datorn och luktar på blommorna.


Problemet är att blommornas lukt inte är särkilt upphetsande. Det är lite för stillsamt, det är helt klart mer spänningsfullt att åka till Tibet. Eller att ringa en vän.

Men jag tänker att lantmän, som mina vänner faktiskt är, säkert inte har någon fungerande telekommunikation, och att tibetanerna har fullt upp med sin hungerstrejk.

De vill ju bli självständiga från China nu, ni vet, så de har börjat svälta.
Smart och effektivt? Jag är tveksam.


Tibetanerna har inte en chans i världen nämligen. För att besegra Kina måste alla tibetaner mörda 572 kineser var.

Tibetanerna som dessutom är världens mest fredligaste folkslag.

Näst efter fältharen.



Och om man då sammanfattar upptäcker man den tragiska sanningen, att det enda alternativet som återstår för denna kväll är att ringa en självmordsklinik i Schweiz.

Halvsugen som jag är hittar jag givetvis på ytterligare en ursäkt.


Konståknings-VM från Göteborg sänds just nu på Eurosport. (Djurochsport)


Kommentarer
Postat av: Anonym

tänka sig.. ja alla bloggar väl som galningar så jag tänkte att jag skulle hänga på.. det är det mest spännande jag har att göra en torsdagkväll som denna..

2008-03-20 @ 20:54:47
Postat av: Filosofia

Jag hade tagit 50/50. Eller frågat någon i publiken.

2008-03-22 @ 21:20:59
URL: http://filosofiasblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0