Om höjdhopp och fullständiga katastrofer.

Vi fick ingen lokaltidning i lördags. Vi som alltid brukar få tidningen på lördagar.
Något hade gått fel.

Idag gick dock Hans Olofsson, vd och ansvarig utgivare på JönköpingsPosten, ut med en offentlig ursäkt.
"En fullständig katastrof", säger han.

Smaka på orden: En. Fullständig. Katastrof.


Jag vet inte, jag. Men för mig är Tsunamin, Estonia och Tjernobyl saker som kvalar in under kategorin Katastrof.

Att man som smålänning missar lokaltidningen en dag känns inte så himla farligt faktiskt.

Visst hade jag gärna läst om Berits porslinshästar och visst hade jag gärna vetat vad Erik, 23 gjorde i påsk.
Men Fullständig katastrof.

Det känns lite som att överskatta sitt eget arbete.
Som att lägga ribban på 2,40 fast man aldrig ens varit över 1,40.
Och sen be om ursäkt för att man rev.


Nä, den där Hans verkar inte ha alla tidningarna i postboxen.

Men det är roligt att höra att han tar sitt jobb på fullt allvar.


Kommentarer
Postat av: emelie

ja det får jag. men det är bara struntsummor ;)

2008-03-24 @ 23:40:02
URL: http://emelieisaksson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0