Om att oroa sig inför framtiden.

Första maj-inspirerad som jag är, skrev jag ett relativt långt inlägg om att
Nationaldemokraterna ska få sprida sitt sjuka budskap i den svenska skolan.
Men det intresserar väl inte er, kom jag på.
Att vi får in lite nazistsympatisörer bland undervisningen är väl inte så stor grej?
Hallå, jag menar, skolmaten är faktiskt typ jätteäcklig!

Så tänkte jag att ni tänkte. (fast med lite fler särskrivningar då, under visningen och jätte äcklig)

Nä, ni vill väl läsa grejer som är lätta att smälta.
Grejer som gör att man slipper ligga sömnlös och oroa sig.
Och vad är då lätt att smälta om inte, ja just det: Smör.
Det smälter liksom som margarin under fotogenlampan.

Så. Lite kort fakta om smör:

Smör får man av kor.
Smör används vanligen på bröd. (I Kina är det tvärtom - bröd används på smör)
Smör bör förvaras i kylskåp.
Smör har ofta en ljusgul färgnyans. (Ungefär som en urtvättad landslagsdress)
Smör är alltid den främsta orsaken till övervikt. Alltid.
Smör användes i början av 1800-talet som tortyrredskap. (Man tvingade folk att äta så mycket smör att de dog)
Smör betyder, i ordets rätta bemärkelse, egentligen Djävulens pålägg.


Och med denna, helt korrekta fakta framstår lite nazipropaganda som ganska ofarligt.
Nä, bry er inte om det.
Det är smör som är den värsta fienden år 2008!

Kommentarer
Postat av: Sofia

svar: Klaga inte, I was bored :P

2008-05-02 @ 23:51:15
URL: http://combatbaby.blogg.se
Postat av: sofia

svar: det undrar jag med!

och ja, smör e inte gott!

2008-05-02 @ 23:58:32
URL: http://filosofiasblogg.blogg.se
Postat av: amalia

Kanske.

Vad som är spännande med Blondinbellas blogg? Det kan man fråga sig. Men alla som läser den läser ju inte för nöjes skull. En del är ju bara där för att kritisera hennes liv.

2008-05-03 @ 11:22:31
URL: http://amaliadenfarliga.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0