Om bloggbrist.

Det börjar bli svårt att blogga.
Intressanta ämnen sinar nämligen som vatten i saharaöknen.  De försvinner bara.
Jag antar att jag har läst aftonbladet för lite på senare. Där har man annars källan till krönikor.
Men, nej. Det är stopp.

Jag har lovat mig själv att inte bli personlig. Hålla mig på avstånd från utlämningar.
Och då blir det svårt.
Det är tämligen enkelt att föra över hjärnaktiviteten till tangentbordet (usb-kabel).
Att tömma ur sig allt man tänker på, och tala sanning till hundra procent.
Efter lite finslipning utmynnar det nästan alltid i en bra text. Plura är en mästare på detta.

Men jag har, som sagt, lovat mig själv att inte tala sanning alls här på bloggen.
Trettio procent sanning kanske, inte hundra.
Det är inte värt det, tänker jag. Vem som helst kan ju läsa.

Nä, alltså blir det ganska svårt när hjärnaktiviteten, och fantasin är nere på noll.
Då får det bli inlägg om smink och caffe latte. 

Men det är ju tydligen jävligt populärt.

Dagens modetips: Skippa sminket, lär er photoshop!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Fast jag måste säga att personligt är roligt att läsa. Bra mycket bättre än mode! men har man gjort ett val så har man ju... Däremot är det nog nyttigare att skriva personligt än inte. Men efter att jag skrivit tiotal personliga inlägg känns min blogg lite tafatt. Ha de :)

2008-05-06 @ 22:07:36
URL: http://gungfly.blogg.se
Postat av: hanna

men samtidigt är det dina egna tankar, så personligt det kan bli. kläder och annat materiellt är bara yta, egentligen.
Jag hoppas att du har det bra.

2008-05-08 @ 22:37:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0