Om Henkes återtåg, enligt Ströbaek.

Riktiga sportnördar, som ni säkert är, har ni ju inte missat att Henrik Larsson återigen är redo för Em.
Rykterna säger att Lasse Lagerbäck ringde Henrik i förra veckan för ett övertalande.

Ströbaek har listat ut hur det hela föranleddes.
Vi börjar vid första nej-tacket, sommaren 2002:


Efter VM 02

JORDAN: Pappa, varför var du borta hela sommaren?
HENKE: Naaaeeeeeeh....
JORDAN: Jag tycker du ska leka med mig istället för med Freddie.
HENKE: Naaaeeeeeh... jaug laegger auv med landslauget nu. Jaug lovar.

Inför EM 04

JORDAN: Pappa varför ska inte du spela i EM?
HENKE: Naaaeeeehhh....
JORDAN. Jag tycker du ringer Lars-Tommy nu och säger att du vill vara med!
HENKE: Naaaaaeeeehhhh... OK, jaug ringer väll dau!

Efter alla år i Glasgow

JORDAN: Pappa, varför spelar du i en så dålig liga?
HENKE: Naaaeeeeehhh....
JORDAN: Jag har ringt Ronaldhino i Barcelona och sagt att du ska spela med honom. Så nu kan du börja packa.
HENKE: Naaaeeeehh.... OK vi auker väl dau.

Efter ett halvår i Helsingborg IF

JORDAN: Pappa HIF är inget bra lag.
HENKE: Naaaaeeeehhh.... Men du skau ju gå i en svensk förlaut skaunsk skola.
JORDAN: Ja, men jag vill ha en Rooney-tröja och Fergusson har lovat att jag får det om du spelar några matcher med Manchester United.
HENKE: Naaaeeeeehhh....
JORDAN: Inget "Naaaaeeeehhh"! Nu åker du till England och kommer inte hem förrän du fixat den där tröjan.

När Lagerbäck ringde i förra veckan

HENKE (svarar his Larssons): Naaaaaaeeeehhh.... Henrik Larsson!
LAGERBÄCK: Hej Henke. Det är Lasse har du Jordan hemma?
HENKE: Naaaaeeeeeehhh... jaug ska se. Jordan! Lasse vill snacka me daj!
JORDAN: Ja hallå!
LAGERBÄCK: Hej Jordan. Får Henke åka till alperna och leka med oss i sommar?
JORDAN: Jag vet inte. Det är ju ganska långt till alperna och vi har ju redan planerat vår semester.
LAGERBÄCK: Lagrell har köpt ett jättefint Guitar Hero som du kan få om bara Henke får följa med.
JORDAN: Pappa! Mamma, syrran och jag åker ensamma till Florida i sommar. Du ska åka till Österrike!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tävling! Tävling! Tävling!

kika in hos apapaya.blogg.se
(inte så många deltagande än, STOR chans att vinna!)

2008-05-21 @ 21:55:15
Postat av: Filosofia

Hatar du också Adobe Flash? Ska vi slå ner det tillsammans?

2008-05-22 @ 12:54:31
URL: http://filosofiasblogg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0