This is a mobile world.

Om man av en händelse skulle råka ha en kamrat som fyller år den närmaste tiden, bör man införskaffa sig två exemplar av Stenmarks bok Du & Jag. Man bör omsorgsfullt slå in det ena exemplaret i presentpapper och ge bort till sin kamrat. Det andra exemplaret bör man placera stadigt i sin egen bokhylla.
Så gör nämligen alla snälla människor. Det är det nya.
---
Annars sitter jag med huvudvärk för tillfället. Det är lite småroligt ändå, eftersom att jag vanligtvis inte är den som har ont i huvudet. Låt mig gissa på för lite luft. Det låter både roligt och rimligt.
Jag tror att jag bör lägga studerandet åt sidan för ett tag. Det är ju trots allt fredagskväll, men jag har ändå inget att göra, så då kan man väl likväl studera, tänker jag. Så har man det gjort liksom.
Jag ska nog ta mig en kopp glögg tillsammans med mamma. Jag struntar i att det inte är första december, för jag har minsann hört på ryktesvägen att Johannes redan har druckit glögg.
Och det är ju himla fint.
Det står någon form av blåbärsglögg på köksbänken. Det låter ju onekligen spännande. Inte särskilt gott, men i alla fall spännande.

Även jorden är ett problem numera!

Kommentarer
Postat av: medeltidsamanda

grattis i efterskott!

2008-11-28 @ 23:18:30
Postat av: Emil

Om jag inte missminner mig, fyller även du år någon gång här i krokarna. Grattis även till dig i sådant fall!

2008-11-29 @ 15:48:31
Postat av: fred astaire

grattis på er barn

2008-11-29 @ 21:03:11
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0