Om djur mest.

Nog tänker jag att man borde kosta på sig att skriva ett litet inlägg här, söndag och allt. Som vanligt vet jag ju inte riktigt vad jag ska skriva, men samtidigt tänker jag att det spelar mindre roll. Huvudsaken - saken på huvudet - är väl att få det gjort. Och det lär jag ju få, som synes.
Förresten kan jag skriva att vår fina lokaltidning har annonsplatser som inte alltid brukas. Antagligen för att det inte finns tillräckligt med människor som vill annonsera - die fette jahren sind vorbei, som man säger. Ja, så då blir det små tomma rutor här och var i tidningen. Där brukar man kunna läsa följande text:

Syns du inte, finns du inte.
men även med en sån här liten annons kan du synas, som synes.

Det är väl antagligen det bästa med vår lokaltidning, förutom de inköpta inrikes- och utrikessidorna då. Hur som helst är det ju ytterst charmigt, samtidigt som det är lite tragiskt att erkänna den första meningens berättigande. Man vill ju gärna att alla ska finnas, även de små som inte syns, men så är det ju nästan inte. Man blir ju överkörd om man inte sticker fram hakan, och berättar att här är jag, titta på mig.

Jag läste för övrigt att det inom jägarkretsar talas om ett sk. "bambisyndrom". Dvs att människor som är emot jakt och sådär, bara bryr sig om stora och söta djur. Ingen normal människa bryr sig när anticimex kommer och ska utrota getingar och myror, men så fort det handlar om varg - varg med g - så ska man banne mig bry sig. Likväl om det handlar om katter och hundar och andra söta djur.
Och det är ju sant.
Tråkigt nog är man ju inte bättre själv, man gör ju skillnad på varg och myra. Myror syns inte, och då finns de inte heller. Lite så resonerar man ju.

Ja, det var allt jag ville skriva idag. Egentligen vet jag inte om jag ville, men nu har jag gjort det i alla fall. Och jag tänker inte korrekturläsa, det får andra göra åt mig. Så fungerar det ju för stora skribenter, har jag hört.
Fast sen ska jag förresten tillägga ang. djur att jag funderar på att skaffa mig lite bin. Bi i obestämd form plural alltså. Det är ju gott med honung.

Så, nu blir det kanske lite studerande, det skulle ju vara nyttigt, men jag antar att det istället blir promenad, annars lär jag väl aldrig kunna somna inatt.
Tack för - bestämd form - teet.

Kommentarer
Postat av: amalia

annars kan du få en kanin av mig...

2008-11-02 @ 21:00:48
Postat av: Emil

Kan man äta det?

Jag kan inte rå för det, men jag har någon hemsk instinkt om att djur är till för att ätas. Jag vet ju att det är oförsvarbart att döda för dödandets skull, men det är ju himla gott..

Jag ska bättra mig någon gång, jag lovar. Kanske när jag fyller 20.

2008-11-03 @ 17:59:28
Postat av: ludvig

äh, vafan. jag trampar gladeligen på de där satans myrjävlarna med stora, svarta, fula, äckliga, bajsiga säckar bak på ryggen.

2008-11-03 @ 23:29:21
URL: http://simpletwistoffate.blogg.se/
Postat av: Anonym

"jag tänker alltså finns jag" fast man syns ju inte för att man tänker.

Då borde alla som tänker vara döda.

2008-11-10 @ 22:45:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0