Om kött och facklitteratur - Litteraturfack.

Just det, jag söker ett ord för om man enbart äter kött. Finns det?

Vidare kan man ju diskutera om det verkligen finns några som enbart äter kött och sådär, det gör det väl kanske inte. Blir väl både torrt och enformigt i längden. Men jag tänker eftersom det finns ett ord för om man Inte äter kött, så borde det väl rimligtvis också finnas ett motsatsord? Eller är det inte så med alla ord? Att finns det så finns det också en motsats?
Så är det väl givetvis inte, men man kan ju låtsats.

Jag har förresten gått och skaffat mig en rolig humor på senaste som handlar just om motsatser. Det är ju inte så himla roligt, tycker ju folk, och jag kan till viss del förstå dem, men Jag tycker i alla fall att följande meningar är humor. Varför vet jag egentligen inte:

Motsatsen till sats, är det motsats?
Motsatsen till sol, är det motsols?

Och sådär, ni förstår principen. Motsatsen till bok, är det motbok? Det låter roligt i alla fall. Jag låg och tänkte ut några sådana någon natt, finns ganska många när man börjar tänka på det. Dvs om natten är lång.

Kul att det blev ett långt inlägg här nu förresten. Det var ju inte meningen, men jag kan tänka att jag skriver för Jonas skull. Inte för att han egentligen är värd det, men det spelar ju mindre roll.
Egentligen borde jag fortsätta skriva på min novell, men att skriva noveller är ju tråkigare än att. Hmm.. Ja, tråkigt är det i alla fall. Och onödigt, jag har sorgligt nog aldrig attraherats av noveller, inte romaner heller.
Länge leve facklitteraturen!


Kommentarer
Postat av: ludvig

jag ska tipsa dig om mitt favoritformat: ljudboken. det är bra på alla sätt och vis, förutom att man givetvis lär sig mer svenska genom att på riktigt läsa böckerna. men. vadfan, skit i det, det är trevligt, gratis och underhållande. denna lyssnade jag ut igår:



AjvideLindqvist-Latdenrattekommain%28specialedition" rel="nofollow">http://thepiratebay.org/torrent/4280849/JohnAjvideLindqvist-Latdenrattekommain(specialedition



mycket bra bok.

2008-10-23 @ 21:14:50
URL: http://simpletwistoffate.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0