Om Ossler, Platon och Che Guevara.

Jag är inte fullt säker på vad normala människor gör på dagarna under ett höstlov som detta. Själv går jag mest omkring här hemma, kokar lite kaffe och läser. Har tagit mig igenom 300 sidor Che Guevara på bara ett par dagar. Personligt rekord antar jag, fast egentligen borde man ju läsa sådant som hör skolarbetet till.

Sitter och tänker att jag borde investera i Pelle Osslers nyutkomna album också. Ossler är, för er som inte vet, mannen som tituleras som Sveriges mest underskattade artist, och ligger bakom Sveriges bästa album genom tiderna - Krank.

I alla fall enligt mina sedvanliga bedömningar, som egentligen inte granskas särskilt hårt. Krank är den bästa plattan, så är det bara. Som Platon hävdar finns det en sanning, alltså den att Krank är Sveriges bästa album. Om det mot förmodan skulle finnas invändningar mot detta påstående handlar det mest om okunskap.

Precis på samma sätt handlar den ständigt aktuella äktenskapsdebatten enbart om okunskap. Kanske en gnutta idioti också, men sanningen är den att kön är socialt konstruerat och därför blir homofobin egentligen en icke-fråga, i och med att homosexualitet inte existerar.


Jag tror ju så gott om mina läsare att jag egentligen inte behöver ta upp det här. Därför tänker jag inte fortsätta på det spåret. Jag ska egentligen mest som avslutning skriva att Einstein yttrade följande ord:


"Det är sorgligt att leva i en tid då det är lättare att klyva en atomkärna än att spränga en fördom"


Tack för mig.


Kommentarer
Postat av: ludvig

oj, vår vän einstein igen. han var bannemig inte en dum typ, han.



inte för att jag skulle påstå mig vara en normal/genomsnittlig människa, men jag kan skriva under på de där sysslorna. fast i mer digital form. plus mer kladdkaka.

2008-10-30 @ 00:40:50
URL: http://simpletwistoffate.blogg.se/
Postat av: tim

HEJ EMIL, TIM FRÅN BORÅS HÄR!

2008-10-30 @ 17:09:15
Postat av: Emil

Tänk att Versaltim har hittat hit. Hej!

2008-10-30 @ 22:42:52
URL: http://emilbloggar.blogg.se/
Postat av: amanda

han tar sig då in överallt

2008-10-31 @ 16:19:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0