Om kubanskt kaffe. Nästan.

Troligtvis har även ni hört att det är farligt att dricka kaffe när klockan är 21:17. I synnerhet på en helt vanlig tisdag, eftersom det innebär skolgång imorgon. Och kaffe kl. 21:17 ska tydligen innebära sömnlöshet. Vi får se hur det går, säkerligen är det en myt, som så mycket annat här i världen.

Och om jag inte somnar är det ingen katastrof, då jag kan ägna natten åt att googla på kubaresor. Det gjorde jag min förra sömnlösa natt, som råkade vara typ igår.


Eftersom att det för tillfället är 31 grader på Kuba, och typ 3,1 här i Tranås, börjar jag på allvar fundera på att cykla Kuba-runt. Jag vet ändå inte vad jag vill göra efter gymnasiet, så varför inte kuba-runt liksom? Det lär vara en upplevelse i alla fall.

Helst av allt vill jag flytta till Göteborg och studera. Mest för att Göteborg alltid är Göteborg och för att Tranås alltid är Tranås. Om ni förstår.

Problemet är att jag inte vet vad jag vill studera. Jag vill ju bli diktator, och då kan man antingen studera samhällsvetenskap i gbg, eller så kan man studera bröderna Castro i Havanna.

Det sistnämnda låter roligast.


Nu ska jag titta på Magnus Betnérs nya program vid namn I ditt ansikte. Gör det ni också, på kanal5.se!


Kommentarer
Postat av: Hannah

Jag ÄLSKAR Magnus Betnér!

2008-09-16 @ 21:40:00
URL: http://hanelno.blogg.se/
Postat av: Filosofia

Du och jag har samma planer. Egenligen inte alls, men dock. Du ska cykla Kuba runt, jag ska resa jorden runt. Du ska plugga i götet, jag ska också plugga i götet tror jag. Fan va cool vi är.

2008-09-17 @ 20:19:48
URL: http://filosofiasblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0