Om hur viktigt det är med neurologi.

Sova, det är vad jag borde göra istället för att sitta här. Jag har sovit för lite varje natt den här veckan, men det är nästan lite roligt. Man kan titta på film, läsa böcker, dricka te eller bara vrida sig i ångestattcker. Det finns många saker man kan sysselsätta sig med när mörkret faller in.
Ikväll studerar jag. Jag har precis skrivit klart någon form av text om hur viktigt det är med neurologi. Inte för att jag tror på det själv, men det spelar ju mindre roll. Dessutom har jag valt att använda latinska uttryck i texten, vilket är lite häftigt. Säkerligen inte för betyget, men det gör inget då texten är jättedålig i sig och inte förtjänar något högt betyg.
Dessutom tycker ju inte jag att betyg har någon positiv effekt på skolan. Så då kan man ju strunta i det.

I skrivande stund läser jag annars om hur amanda anser att alla människor är tråkiga. Jag tänker att jag bör offra en kommentar, och skriva om hur fel hon har. För inte är människor tråkiga. Jag är ganska rolig exempelvis, och för att inte tala om Johan, som för tilfället skriver till mig på msn.
En kille som vi kan kalla för August (mest för att han heter så) loggade precis ut därifrån. Från msn messenger alltså, och vad det gäller honom kan jag hålla med om att människor kan vara väldigt tråkiga. Han måste vara den tråkigaste människan som finns, dessutom har han hund. Och dessutom ljuger jag nu, men jag kan skriva om att jag avskyr hundar också.
JAG AVSKYR HUNDAR.
Så, nu var det gjort. Egentligen har jag inget mer att säga, jag har ju inte haft något alls att säga egentligen, men lite tecken har jag fått ner här. Det är bra, då behöver jag inte skriva mer den här skolveckan.
Nu ska jag gå och sms:a vackra ord till Ester. Jag har kommit på att medmänniska antagligen är det vackraste ordet i det svenska språket. Det slår ju både solnedgång och kärlek.
Lycka däremot kan vara något vackrare. Och kanske rodna.
Ja, sådana viktiga frågor tål att funderas på, serru. Nu ska jag avrunda det här inlägget, tacka för mig och be en kvällsbön.
Tack.

Kommentarer
Postat av: amanda peeeerssoooooon (sådär irriterat som bara johannes säger det)

att man är tråkig behöver inte utesluta rolighet hos en människa. du kanske tycker jag motsäger mig själv. såklart vet jat att människor är väldigt roliga också. vad jag ville uppmärksamma var väl att man inte kan vara antingen eller, vilket många tror. och hur lite det kan behövas ibland. till exempel msn. eller sms. eller annan valfri bokstavskombination.

2008-09-25 @ 10:57:18
Postat av: amalia

Du har rätt i det du skrev att de tjänar på att inte kolla mitt legg. Och jag vet att det är 18 som gäller. Men det som förvånar mig är att de i affären vid varje kassa har en megaskyllt där det står "Var god visa legg vid köp av alkohol om du är under 20". Därför liksom.

2008-09-25 @ 22:51:36
URL: http://amaliadenfarliga.blogg.se/
Postat av: Ester

jag gillar att få vackra ord mitt i natten. det hjälper lite mot sömnlöshet.

2008-09-26 @ 12:11:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0