Världens mest långsamma kollaps.

Probably the best thing för tillfället är att promenera ensam i mörkret, lyssna på när Annika Norlin sjunger om att du någon gång måste bli själv, och bara ta intryck.

Det är Emils sätt att "göra en Plura", skulle jag tro, så nu skulle jag kunna ägna den närmsta tiden åt att skriva en roman eller två. Att göra något annat känns rätt hopplöst och trist.
Tråkigt nog gillar jag ju inte romaner, mer än att de känns så fina på något sätt. Det är ju något visst att hålla i en bok full av poesi sådär, fast då kan man likväl hålla i något av Öijers verk, tänker jag.


.. och suckar. Varför vet jag inte, men även en suck är poesi.

--

Jag ska nog ta mig något att äta nu. Istället för att sitta här och skriva om ointressanta saker. Ni vet ju inte ens vem Öijer är, och varför ska ni veta det? Man klarar sig bra ändå, förstår ni. Hoppas det finns något gott i vårt skafferi. Det är sällan det gör det, så jag antar att det får bli en kopp te ungefär. Det är halvmättande bara, men jag överlever alltid. Man är ju inte undernärd bara för att man är underviktig, som jag brukar säga.


--

Roliga ord det där förresten; underviktig och överviktig. Too much viktig, så att säga.


Kommentarer
Postat av: Agnes

Öijer är ju poet,

det vet man om

1. Ens mamma är svensklärare

2. Man läser DN

3. Man är aningens allmänbildad

4. För att man borde



Hoppas du har en fin kväll min vän.

2008-09-28 @ 20:59:55
URL: http://agneshedbor.blogspot.com
Postat av: B.

Och han är inte bara poet,

han är en duktig sådan dessutom.

2008-09-29 @ 21:09:41
Postat av: amalia

Är du riktigt snäll kan du få ett lösenord.



Jag vet att hon heter så. Hon går ju under flera namn. Vet däremot inte hur mycket FÖR fildelning hon är. I skivan står det nämligen "..and most of all, thank you for listening. If you bought this album, thank you even more for supporting us..."



Med det betyder det ju iof inte att hon är emot det. Men alla artister uppskattar väl om man köper skivan. Och föresten så kan jag hålla med dig om att gå en promenad i mörkret med henne i öronen är bland det bästa!

2008-09-29 @ 22:24:15
URL: http://amaliadenfarliga.blogg.se/
Postat av: mandys

Jag tycker om Norlin. Och jag tycker om att läsa din blogg. Det är ju rätt viktigt, för mig. typ. Sen tycker jag ju faktiskt om dig också, gått i samma klass o allt. Inte för att vi pratas vid alltför ofta men ändå. typ. Ja, du förstår nog vad jag är ute efter trots allt..

2008-10-01 @ 21:22:56
URL: http://selinders.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0