Facebook.

Jag har ett skämt. Eller ja, egentligen inte så mycket skämt som ett rim.
Mest ett rim faktiskt.

MAYAN OCH FEJJAN, DET ÄR DÄR EN HÄNGER!

Trist är att efterföljande skratt bara tillfaller en ytterst begränsad målgrupp. Det finns ett par kriterier en måste uppfylla för att över huvud taget kunna dra på sina smilband:

1. En måste känna till Tranås "krogliv".
2. En måste känna till facebook-slang.
3. En måste kunna uppskatta dåliga vitsar.

Framför allt måste en hänga både på mayan och fejjan, vilket det ungefär finns två personer i hela världen som gör.
Så det här är för er. Skratta gott, så skickar jag fakturan!

Kommentarer
Postat av: Emilia

Tänk vad trevligt det vore, om du också förklarade skämtet litegrann för oss som inte uppfyller dedär kriterierna?



Dumt men sant blev jag ganska nyfiken, vilket säkert var poängen. Eller? c:

2009-04-19 @ 23:14:45
Postat av: Emil

Det är inget skämt i dess vanliga bemärkelse. Det är ett rim (mejjan/fejjan) som ligger skönt i munnen.



Om en nödvändigtvis vill skratta, kan en göra det åt tesen i sig. Den faller nämligen på sin egen orimlighet(!) då det inte finns någon som hänger både på mayan och fejjan.

(Mayan är en krog, fejjan är facebook.)



Trist att du inte fick skratta, kan en tycka. Men du har väl youtube?

Det är ju roligt.

2009-04-20 @ 12:06:39
Postat av: Emilia

Jodå, jag får nog min beskärda del av skratt varje dag ska du se, det var nog mest nyfikenheten som tog över här.



Men vad fint, då fattar jag ju. Snyggt! Kom du på det själv? x'

2009-04-20 @ 12:49:19
Postat av: Jonas

Haha

2009-04-20 @ 18:15:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0