Ernst-festival.

En god vän till mig brukar skratta gott åt det faktum att det finns en Arn-festival i Skara. Inte bara för att Skara verkar föda märkliga påhitt efter märkliga påhitt, utan främst för att en Arn-festival kanske inte är det allra fräschaste 2009.
Jag tänker i alla fall i följande banor: Om det kan anordnas en Arn-festival måste väl även en Ernst-festival kunna anordnas. Därför undrar jag nu om det finns något intresse kring att hylla allas vår Ernst Kirchsteiger med en gemytlig festival. Är det så?

Exakt hur en Ernst-festival ska gå till har jag inte klurat ut ännu. Grundkonceptet måste väl vara att alla besökare går omkring barfota och bara är allmänt mysiga. Därutöver torde spelutrymmet vara ganska brett. Kanske räcker det med barfotapicnick och festliga citat upptryckta på t-tröjor för att göra en kväll?

Nå, har ni några förslag? Hur genomförs detta på bästa sätt? Och som Ernst själv sa "Varför gå den logiska vägen när det finns så många andra vägar?"

Kommentarer
Postat av: Martin

När det finns Ernsttändstickor kan inte en festival vara långt borta.

2009-08-04 @ 22:37:29
Postat av: Josse

Jag skulle stötta denna festival med vad som behövs, pengar, plats människor vad som helst bara den startas.

2009-08-04 @ 23:52:27
Postat av: Sara R

Jag gillar din idé, ska klura ut något klatschigt!

2009-08-05 @ 15:33:56
Postat av: dr. no

Det viktigaste är väl ändå att vi zoomar in på hans gamla snuskiga gubbmun, där gulnande, söndervittrande monoliter sitter i ruttnande, rödbrun mull, glittrande i övermåttan dagg som i det döende landskapet kring en oupphörligen svavelspyende fabriksskorsten, när han ideligen upprepar vad han just sagt, som för att understryka mysigheten i sitt yttrande.



-Jordgubbar!

[Zoom-in:]

- Mmmm, jordgubbar.

2009-08-05 @ 16:41:09
URL: http://omniaabsurdumest.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0