Twitter - igen!

Ni som läser dn.se (förhoppningsvis inte så många av er) kunde idag läsa att twitter tvingades att stänga ned på grund av övertrafikering. Twitters grundare Biz Stone (obs: jag tänker inte kommentera namnet) beskriver det hela som "en attack, iscensatt för att få tjänster ur funktion".
ÖVERREAKTION, säger jag då.
Allt jag ville var att sprida den otroligt härliga nyheten om att Ring P1 faktiskt twittrar. Det var ingen attack, det var en kärlekshandling.

Nytt stycke.

För att ni ska få en inblick i hur härligt det är att Ring p1 twittrar, följer här några exempel ur deras loggbok:



Det är roligt, ge mig det? Eller förresten: Ge p1 det!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Men varför får man inte läsa dn.se?

2009-08-07 @ 12:40:46
Postat av: Emil

En FÅR förstås läsa - jag gör det uppenbarligen.

Men det kan också vara viktigt att vara medveten om att en, genom att surfa på dn.se, hjälper till att upprätthålla Bonniers medeimonopol. Monopolet som är grunden för att sådana som John von Holstein får uttala sig i samtliga medier.



Om du inte känner till von Holstein ligger han bl.a. bakom följande citat: "Det är självklart att entreprenörer och företagare ska få tillgång till attraktiva tomter, extra bygglovsrätter och få förtur till golfklubbar och skolor".



Sån är han, Holstein. Och sån är hela Bonnierkoncernen - ALLTSÅ DN!



Tack för kaffet.

2009-08-07 @ 14:03:02
URL: http://emilbloggar.blogg.se/
Postat av: Johannes

jag älskar holstein.

2009-08-08 @ 00:24:38
Postat av: Agnes

är svenska dagbladet bättre?

2009-08-08 @ 01:19:03
Postat av: emil

svenska dagbladet tillhör ju i alla fall inte bonnier. det är ju ett plus. men rent politiskt är svd än mer höger än dn, så det är väl inte direkt bättre.

personligen läser jag i och för sig hellre svd än dn, då svd inte känns så himla lokal.



för övrigt: GÖTT det är att låta som att jag vet massa om tidningar. egentligen nöjer jag mig med TT (tranås tidning).

2009-08-08 @ 13:36:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0