Typ om dumma uttryck och om Pälle Zetterberg.

Av någon dum anledning sitter jag och bläddrar i boken Konstens historia, och fastnar vid ett kapitel kallat Makt och härlighet. Ett ganska klyschigt och väl använt uttryck, trots allt. Men allvarligt talat,  vad är det egentligen med det uttrycket som gör det så använt? Var finns logiken? Som om makt och härlighet någonstans skulle höra samman. Det finns väl inget samband där!
Ett mer rimligt uttryck vore väl något i stil med "makt och fötryck". TYP.

Det här är ungefär vad jag orkar skriva nu, förstår ni. Har ju knappt någon dator för tillfället, så det här får banne mig räcka. Eller ja. Jag kan även skriva att Pär Zetterberg stavar Per med Ä. Pär. Hur fult är inte det?

Kommentarer
Postat av: amanda.

det är jätte fult

2009-08-31 @ 00:35:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0