Ett upplägg till en krönika - Krönikan i sig orkar jag inte skriva.

Om en, som jag, har någon familjemedlem arbetandes i förskolan, får en hem finfina facktidningar då och då. Lärarnas Tidning är min personliga favorit - snäppet bättre än Förskolan som kom i brevlådan idag.


Slut på introduktion.


Det fanns en annons i Förskolan, som redogjorde för att en kunde beställa Flexbert-prylar till sin förskoleverksamhet. Ni vet de där reflexerna med en konstig gubbe på. På min tid var det just en reflex, men nu har Flexbert tydligen utökat sitt sortiment till att omfatta även reflexvästar och cykelhjälmar. Det är ju fint. Men till de här reflexvästarna kunde en även köpa till en inbyggd Gps - så att lärarna/föräldrarna ska kunna hålla koll på var barnen är.


Låt mig säga som så, att om en behöver Gps för att hålla koll på barnen, så fattas det helt enkelt personal i förskolan. Precis som i övriga skolverksamheten.


Jag hatar teknik, fick jag lust att avsluta det här inlägget med. Fast det stämmer ju inte riktigt.


Kommentarer
Postat av: Lilla björn

Men herregud! hur gjorde de på farfars tid? kan man slänga sig med om man vill.

2009-02-17 @ 10:29:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0