Om Obama.

Jag kanske skriver längre om 2000-talets Luther King någon annan dag. Nu är jag alldeles för trött.
Ändå tänkte jag skriva att det är så jävla bra (ibland får en svära, det får en) att han idag skrev på en order om att stänga Guantanamobasen. Det kan nämligen vara 2000-talets största rättsskandal. Om man bortser från sharialagarnas Iran då, som på något sätt spelar i en egen division vad det gäller mänskliga rättigheter.
Härom dagen läste jag att två män hade stenats till döds pga äktensskapsbrott. Alltså att man umgås med en gift kvinna.

LEVER VI PÅ JÄVLA MEDELTIDEN ELLER?

Kommentarer
Postat av: amanda

ja, vi lever på jävla medeltiden.

2009-01-22 @ 21:07:22
URL: http://popdjur.blogg.se/
Postat av: ludvig

jag är glad att jag inte är den enda som älskar (och ens känner till) det citatet!

2009-01-23 @ 00:21:07
Postat av: Emil

Visst är det fint. Och jag tror, som popdjuret ovan skrev en gång, att man kan använda det lite när som. Det passar ofta in som handen i handsken.

2009-01-23 @ 16:09:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0