Om nobelpristagare Clinton Davisson.

Nobelpriset är en skön grej, det får en säga. Inte särskilt pk och inte särskilt roligt, men ändå skönt. Inte det minsta aktuellt heller, ska kanske påpekas när jag nu skriver om det. Men jag wikislumpade och fick upp en artikel om Clinton Davisson, därför får jag nu skriva om Nobelpris. Kul för mig.

Så här ser Clinton ut:


Och nu, äntligen, till det som är värt att nämna: VEM ÄR VEM?
Eftersom jag sitter inne på svaret, vet jag att Clinton är till vänster och en annan snubbe vid namn Leaster Germer är till höger. (Kanske ska det här påpekas att Germer inte alls är något konstigt namn. Inte alls.)
Hur som helst; är det inte fascinerande att de ser ut att vara exakt samma människa? Det kan jag tycka är värt ett nobelpris. Att se ut precis som sin kollega.
Vad tycker ni?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0