Om William Maurice.

Jag skulle nu kunna skriva att vi i skolans bildsal har datamöss som är anpassade för idioter. Mest för att fortsätta på temat, och för att det förundrar mig en del varför det bara finns en (1) knapp på dem.

Men, nej. Två inlägg i rad om datamöss är minst ett för mycket.


Istället ska jag skriva om en sak jag läste på wikipedia. Ni vet att om man slumpar artiklar kan man få upp allt möjligt spännande.

Idag hamnade jag på artikeln om William Maurice, som tydligen var en pirat som härjade under Englands 1200-tal. Englands kung på den tiden, Henrik ІІІ, tyckte inte om sjöröveri och beslutade sig för att döma William Maurice till döden. Genom hängning, dragning och fyrdelning. En halvmysig avrättningsmetod där brottslingen först dras till avrättningsplatsen på en träram (dragning), för att sedan hängas men plockas ned precis innan döden inträffar (hänging). Efter det var det dags för William att " Få inälvorna utdragna, bli kastrerad, och få inälvorna och könsdelarna brända medan man ser på"(dragning) .

Slutligen (man får anta att han vid det här laget var död) halshöggs han, och styckades.


Usch.

Kommentarer
Postat av: Sara

Vill du ha en snygg bakgrundsbild på datorn, kika in på min blogg =)

2009-03-15 @ 13:18:47
URL: http://ertansara.blogg.se/
Postat av: Filosofia

Ha, du har råkat ut för kommentarraggare!

och urk, vilka äckliga människor som måste kommit på det. fyfan.

2009-03-15 @ 20:23:56
URL: http://filosofiasblogg.blogg.se/
Postat av: camyr78esx

älskar att slumpa på wiki.

2009-03-15 @ 22:34:41
Postat av: Amanda

älskar hur första kommentaren gör sig med inlägget.

2009-03-16 @ 18:29:20
URL: http://popdjur.blogg.se/
Postat av: Emil

Möss - datorer - bakgrundsbilder. Jag tycker hen har läst på bra.

2009-03-16 @ 18:52:54
Postat av: abra kadabra

associationsförmågan kan avgöra mycket i ens liv.

till exempel jag som har kultur och idéhistoria, och ska göra ett arbete om konstarter under renässansen. fick området opera, tänkte på klassisk musik, tänkte på balett och surfar plötsligt omkring på folkhögskolor med estetiska inriktningar och undrar vart jag ska ge mig av efter gymnasiet.



så idag avgjorde min associationsförmåga om jag nu gör det jag ska eller inte. slutade tydligen på inte.

2009-03-18 @ 13:42:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0