Svar på tal, är en klyschig rubrik.

Ang. mitt förra inlägg, måste jag påpeka att Emilias teori låter klok om någon.
Jag hade nämligen tänkt mig att någon vänsterhänt person helt enkelt skulle skriva hur det ligger till. Det är klart att jag måste ha någon läsare som föredrar att skriva med vänster hand!
Och det betvivlar jag fortfarande inte. Anledningen till att ingen berättar är nog antagligen för att vänsterhänta människor ser datorn som något ångestframkallande.
Satan vad jobbigt att skriva, och satan vad jag vill använda vänster hand.
Så tänker de nog. Vänstermänniskorna.


Kommentarer
Postat av: Anonym

fortfarande: vem använder datamus? och skulle man inte kunna använda den med vänster hand? vava

2009-03-13 @ 00:32:47
Postat av: Emil

Ni verkar inte vara med mig alls här.



Det kanske bara stämmer för min mus, men den är liksom vriden och formad efter en högerhand. Precis som saxar, och det blir jätteobekvämt om en skulle få för sig att vänsteranvända den.



(Alla normala människor använder väl datamus. Det är jättejobbigt utan.)

2009-03-13 @ 12:09:37
Postat av: katt

det finns sådana som inte är utformad alls utan symmetrisk. men de är ju inte så sköna heller

2009-03-14 @ 20:12:25
Postat av: Martin

Nu kommer mitt slutgiltiga svar, kanske något försent men det ska stoppa alla frågor i ämnet.

Jag är vänsterhänt, jag använder höger hand till musen, jag tycker alla som inte gör detta, gör fel!

Anledningen till detta är att när man sitter vid sin dator, och plötsligt behöver anteckna något så ska man ha sin "skrivhand" ledig till detta. Alla högerhänta som använder högerhand till musen och alla vänsterhänta som gör likadant gör rätt respektive fel. Det innebär också, som Emil påpekar, att många många möss är gjorde just för vänsterhänta, inte alls som med saxar som det finns jättefå vänstervridna.

2009-03-17 @ 22:56:43
Postat av: Martin

Rättelse: på rad sex ska det stå alla högerhänta som använder höger hand till musen och alla vänsterhänta som gör likadant gör fel respektive rätt, naturligtvis.

2009-03-17 @ 23:11:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0