Crazy här - En helt normal grej i Australien?

Jag slumpar wikiartiklar, och får upp följande:


Har jag fel när jag påstår att det här är den mest udda artikeln någonsin?
Ett språk som antingen heter någon konstig blandning av bokstäverna M, U, L och K. Eller en konstig blandning av bokstäverna N, G, O, A och W.
Det räcker inte med ett namn? Och ett namn som faktiskt går att uttala är också för mycket begärt?

Till råga på allt verkar någon ha knäckt den briljanta idén: "vi stavar språket på sju olika sätt. Så blir det ännu krångligare".

Nog med konstigheter, tänker ni?
Nej. Observera meningen "de barn som växer upp med Mullukmulluk som modersmål talar australisk kreol istället".
KREOL ÄR JU ETT HITTEPÅ-SPRÅK!

Kommentarer
Postat av: Agnes

Hahaha! Jag skrattade faktiskt högt åt detta!

2009-05-25 @ 22:14:47
URL: http://agneshedbor.blogspot.com
Postat av: Agnes

haha, jag skrattade högt nu minsann

2009-05-25 @ 22:15:27
URL: http://agneshedbor.blogspot.com
Postat av: camilla

aaare va ganska kul

2009-05-25 @ 22:51:39
Postat av: camilla

måste man säga det två gånger? det var kul

2009-05-25 @ 22:52:12
Postat av: johannes

sen kan en ju alltid döda det här uppslaget genom att säga att alla språk är hittepå. inte så kul.



den som gör det är en logisk positivist.

2009-05-25 @ 23:12:52
Postat av: Agnes

okej, kul att jag kommenterar massa, för att det här med kommentarer är mer än vad jag klarar av.

2009-05-26 @ 14:33:37
URL: http://agneshedbor.blogspot.com
Postat av: Gabriel

Nu hittade jag ju bloggen din, din gamle räv! vad fiiin den är!

2009-05-26 @ 22:55:28
Postat av: Emil

Du är så välkommen, Gabriel. Här är typ alla välkomna (notera ordet typ, och fundera själv över innebörden).



Och Ja, Camilla: En måste säga två gånger. EN måste säga två gånger.

Puss

2009-05-27 @ 19:15:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0