Om hur vi omstrukturerar Försvaret på bästa sätt.

Stundtals är det mycket snack om Försvaret. Alla unga pojkar som ska lumpa i höst, ser fram emot att äntligen bli män (läs att lära sig mörda).
Jag tror ju inte på idén om att en skapar fred genom att lära sig kriga. Jag tror tvärtom att ju fler människor som lär sig att hantera vapen, ju fler blir människor kommer att dödas. Jag tror att det kallas logik.

Hur som helst så brukar min vän Martin förespråka ett totalt nedläggande av Försvaret som institution. Det är ett alternativ som givetvis är bättre än dagens val.
Personligen tror jag att vi behöver Försvaret. Det gäller bara att omstrukturera arbetet inom det. Slopa inte allmän värnplikt, ha den kvar. Men lär inte ut mer om det muslimska hotet, eller hur en på bästa sätt använder en k-pist. Och lär framför allt inte hur pojkar blir män!
Låt istället samtliga värnpliktiga tillverka Försvarets Hudsalva - enbart!

DET ÄR FAN SÅ MYCKET BÄTTRE!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0