Christofer Columbus, vilket jävla stolpskott!

Det sägs ju att man kan bli känd för precis vad som helst.
Att det inte behöver ligga någon som helst form av intelligens eller kompetens bakom.
Robinsson-Robban är ett bra exempel.
Christer Pettersson är ett annat.
För alla tänkande kreatur vet vem Christer Pettersson var.
Han är, vad man brukar kalla, Känd.
En kändis, kort och gott. Och om ni nu ställer er frågan vad han har gjort för världen.
Ja, då torde svaret bli just; Ingenting.

Och precis så är det. Att vara känd handlar enbart om att vara på rätt plats vid rätt tillfälle.
Inte att vara duktig och kreativ, nä det handlar om att synas.
Björn Borg var exempelvis ganska duktig på tennis. Men frågar man ungdomar idag om
vem Björn Borg var, snackar man inte om att han var duktig på något. Det räknas liksom inte.
  - Björn Borg, det är han som säljer underkläder va?

Nu spinner jag iväg lite här, märker jag.
Men det jag ville få fram var att Christofer Columbus är det bästa exemplet.
Alla vet vem han var.
Han var ju en smart köpman och upptäckare som hittade Amerika.

In my ass.

För det första:
Amerikanerna själva upptäckte Amerika flera tusen år tidigare. De facto.
För det andra:
Han skulle till Indien och hamnade i Nordamerika - Särkilt smart?
Och framför allt:
Vad fan var fördelen med att upptäcka Amerika!?


Suck. Christofer Columbus, vilket jävla stolpskott..

Kommentarer
Postat av: Anonym

man kan säga att han hittade amerikanerna.. men inte amerika. Amerikanerna hittade inte han .

2008-04-16 @ 18:55:49
URL: http://gungfly.blogg.se
Postat av: Filosofia

Det är ungefär som blondinbella. ingen har någonsin förstått grejen.

Om det inte var ironi, så är jag glad att du gillar min blogg.

2008-04-16 @ 20:50:16
URL: http://filosofiasblogg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0