"Här kommer vi med demokrati och bombar Bagdad"

Det finns en paradoxal tanke hos vi människor med vänsterorienterade åsikter.
Man får nämligen kritisera USA hur mycket man vill.
Det hör till det dagliga arbetet att man skyller all ondska på USA.

  - Jag hatar USA! Speciellt deras president.


Det får jag gärna säga.
För USA är nationen som sparkar på de svaga och släpper bomber över civila i Irak.

Genom att kritisera USA står jag alltså på de svagas sida.
Jag står för åsikten att alla människor ska behandlas lika,
oavsett om man är rik eller fattig, svensk eller spanjor.


Men om jag däremot får för mig att kritisera exempelvis Somalia för allt dumt de gör.
Eller om jag kritiserar muslimer för att vara terrorister.

Ja, då är jag rasist. Man kan inte dra alla muslimer över samma kam.



Jag ska börja krama Staterna.

Kommentarer
Postat av: Agnes

Du är onekligen smart du.

2008-04-05 @ 21:23:16
Postat av: Sofia

Så är det faktiskt. It's a strange world we're living in...

2008-04-09 @ 18:16:48
URL: http://combatbaby.blogg.se
Postat av: Nilats

Dom svaga är svaga av en anledning, och om du för en sekund tror att usa försöker sprida demokrati så föreslår jag att du läser 1984 av George Orwell. Muslimer är dumma i skallen, krista och judar också jag kan hata krista så mycket jag vill men varför inte muslimer? Jo för att svenska staten är rädd för att sticka ut. Sverige är som en liten fjortis som inte vågar vara sig själv. Länge leve individen och förinta den döda massan!

2008-04-09 @ 23:08:12
Postat av: Emil

Sv. Nilats:
Det jag försökte få fram var att det Inte är okej att hata muslimer. Det är Inte okej att hata kristna. Det är Inte okej att hata amerikaner.
Det är och förblir rasism.
(Däremot får du tycka illa om islam som religion, precis som du får tycka illa om liberalism som ideologi.)

2008-04-10 @ 17:11:19
URL: http://Emilbloggar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0