Om teknik.

Tack vare Kinas fackföreningsförbud kommer det ju nya teknikprylar lika ofta som Tv4 sänder reklam. Hela tiden ska det vara nya prylar, uppdateringar, färgbyten osv.
Mp3-spelare är ett bra exempel.
Det är inte alltför många år sedan som jag investerade i min 128mb.

Det är ganska omodernt nu, för att tala i lindriga ord.

Nu är det snarare 128 Gb som gäller, dessutom ska man kunna se på film, lyssna på radio och spela spel.

Teknikens framfart sprider sig som aids. Även om man inte får dra sådana liknelser.


Mobiltelefoner, datorer osv. är också drabbade av utvecklingshysterin. Allt måste hela tiden förnyas. HELA TIDEN. Man måste varje månad byta ut någonting. Kanske lägga till ett I efter Nokia2510, så det blir Nokia 2510-i och sådär. Ni vet hur de håller på.

Den enda skillnaden är färgen ungefär.


Men tillslut, efter ett otal år är skillnaden jävligt stor.

Det är väldigt stor skillnad på Windows 97 och dagens datorer. Faktiskt.

Nästan allt är utbytt, uppgraderat och förbättrat.

Men Paint..

PAINT!

Det ser ju för fan lika dant ut som det gjorde 95!


Kommentarer
Postat av: thereselo

haha ja det har du fan rätt i!

2008-05-13 @ 15:02:03
URL: http://thereselo.blogg.se
Postat av: ludvig

annars har man mac, som alltid sett modernt och snyggt ut :) (även om jag måste erkänna att jag verkligen saknar paint)

2008-05-13 @ 15:16:50
URL: http://simpletwistoffate.blogg.se
Postat av: killen med kryckor

jadu, teknikens under

2008-05-13 @ 17:32:21
Postat av: Sofia

svar: Haha, jag bytte faktiskt design dagen innan de hade tröjorna på sig, och jag hade inte en blekaste aning om att de hade gjort tröjorna. Så ändringen var helt självisk ;)

Haha, det är fasen sant. Paint stays real.

2008-05-13 @ 20:01:21
URL: http://combatbaby.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0