Mest en slutsats om Neger Niggersson. Inget märkvärdigt.

Jag läser att närpolis Håkan Stenbäck i Linköping tycker att förbud mot tiggeri är en bra idé.
    -Jag tror att inom en framtid behöver Sverige lagstifta om det här igen. För tillfället har vi ingen lagstiftning eftersom problemet nu är relativt nytt.

Det är ju bara för bra.
För det första: Det reella problemet är att vissa människor har ont om pengar; inte att det ser fult ut med tiggande människor i innerstan. För det andra gäller samma sak som i fallet prostitution: KRIMINALISERA INTE OFFREN!
Vad är det för polis, den där Stenbäck? Har hen en fil.kand i humanism, månne? Eller tillhör hen samma våldsbenägna översittarkår som kollegorna i Skåne?

Slutsats: En polisutbildning kan inte vara tvåårig. En måste hinna med avsnittet Mänskliga rättigheter också.
Är en bara ute efter att lära sig skjuta, kan en väl göra lumpen istället. Så lär en sig bli homofob och kvinnomisshandlare på kuppen också.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag tycker generaliseringen är lite för grov.

Min granne är f.d general och han är ingen kvinnomisshandlare eller homofob, så vitt jag vet. I och för sig kan han döda med bara händer och göra bomber av vad som helst, det kanske ungefär är samma sak.

2009-04-22 @ 22:06:36
Postat av: Julia

Jag tycker generaliseringen är lite för grov.

Min granne är f.d general och han är ingen kvinnomisshandlare eller homofob, så vitt jag vet. I och för sig kan han döda med bara händer och göra bomber av vad som helst, det kanske ungefär är samma sak.

2009-04-22 @ 22:07:05
Postat av: Alexander

Visst är det en generalisering. Men jag tycker ändå att det är en snajsig skrivning om lumpen. Lumpen och dess normer är liksom helt vidrig.

2009-04-24 @ 01:10:26
URL: http://alexanderchamberland.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0