Om way out west.

Förut hade jag ett så fint inlägg på gång, en kanonspaning som lät ungefär så här:

Av den underbara Spotifyreklamen att döma, har det i helgen varit Way Out West festival (observera att det inte är någon särskrivning). Och sannerligen finns det fler saker än varför Florence Valentine fick spela, som förundrar mig. Jag är nämligen inte helt på det klara med de ekonomiska förhållandena.
Eftersom jag har inside information from the artistbransch, vet jag att Jerry William begär 350 000 för att leka mr. Rock'n Roll i 75 minuter. Hur någon kan vara villig att betala det priset, ska jag inte gå in på. Istället ska uppgiften få stå för något slags fingervisning om hur mycket Way out west fick betala för Arctic Monkeys och Glasvegas. Vi kan väl anta att det var mer?

Det intressanta här är inte hur någon kan vara värd denna summa, utan snarare var Way out west's pengar kommer från. Hur har de råd?


Ungefär så skulle inlägget ha börjat. Sedan skulle jag avsluta texten med att räkna biljettintäkterna, och hävda att det aldrig kunde räcka till artistutgifterna. Mitt versala statement skulle sedan ha varit något i stil med: SÄLJER DE SÅ JÄVLA MYCKET LANGOS?
Typ så i alla fall. Problemet med spaningen är att biljettintäkterna faktiskt räcker. 25 000x1345 blir jättemycket pengar. Det var trist. Trist att jag räknade så fel, hade ju varit ett fint inlägg annars. Nu fick ni nöja er med historien bakom istället. Mindre fint.

Kommentarer
Postat av: johannes

dessutom sålde de inga langos heller.

2009-08-17 @ 22:41:20
Postat av: camlia

du, snacka inte skit om jerry williamS. (lägg märke till s:et. om inte jerry william råkar vara nån annan snubbe,..,, lirade han på way out west ens? någon utav dom?)

2009-08-17 @ 22:54:13
URL: http://gurkamedentouchavpeppar.blogg.se/
Postat av: Anonym

du, snacka skit om Jerry Williams! En snubbe som släppt samma grejer i 30 år är okej att snacka skit om.

2009-08-17 @ 22:59:32
Postat av: emil

Satan, min idé håller ju inte för fem öre! Trist, det som började så bra i mitt huvud.



Sen vill jag avslöja för camillacamelont att den anonyma försvaren av mitt (egentligen ickebefintliga?) påhopp av Jerry Williams heter Martin - känd som gitarrist i Smålands, kanske Sveriges, mesta På gång-band.

Anonymitet är för dyslektiker!



puss

2009-08-18 @ 13:17:33
URL: http://emilbloggar.blogg.se/
Postat av: ¨camilal

fyfan för martin

2009-08-19 @ 18:49:24
Postat av: Martin

Vafan?!

Det var sista gången jag skrev nån mejladress.

2009-08-20 @ 11:20:47
Postat av: hanna

Och svaret heter Live Nation (alternativt Luger).

2009-08-26 @ 09:52:56
URL: http://annantypavdisco.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0