Skämt för brukare av hushållsnära tjänster.

Jag har ett skämt som jag tänkte delge er. Eller ja, inte så mycket skämt som en simpel ordvits kanske, men det spelar ju mindre roll. Efter att ha festat med Ingvar Oldsberg fastnar en ju lätt i det träsket (obs: sant).
Hur som haver tänker jag mig någonting på mingel/mangel. Kanske att skämtet är begränsat till sådana festliga tillställningar där det finns snittar. Det är ju ett problem eftersom jag aldrig blir bjuden på just sådana tillställningar.
Jag får väl helt enkelt ta mitt ordvitsansvar och bjuda på en fin mingelfest någon gång. Då ska jag vara artig och presentera mig, och föreslå till mina gäster att "ni kan väl gå in och mangla under tiden".
Ge mig det att det hade varit väldigt roligt om folk stod och manglade tillsammans.

Observera att en måste ha god fantasi och ett sinne för visuell humor för att över huvud taget uppskatta det. Troligtvis behöver en även vara ganska lättroad överlag alternativt ha växt upp med wikipedia-artikeln Kattuggla som enda humorreferens.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0