Ett inlägg om vårrullar, Inget konstigt.

De två senaste dagarna har jag brukat orden vegetariska vårrullar säkert fem gånger. Varför jag har ett enormt behov av att berätta för alla att jag ätit just vegetariska vårrullar låter vi vara osagt. Det ska i alla fall inte förklaras med ord som fetischism.
Tanken slår mig i alla fall, varje gång jag använder orden, att vårrullar alltid är vegetariska, väl? Jag kan förstås ha fel, men att trycka in kött i dessa små friterade bröd känns spontant som en dålig idé.
Alltså: uttrycket vegetariska vårrullar är väl närmast en tautologi, alltså en onödig upprepning av ord, där det första förutsätter det andra. Eller om det blir tvärtom. Vårrullar är ju alltid vegetariska.
Detta kan ni tänka på nästa gång ni använder orden salsasås och cd-skiva också. Som en spexig grej liksom.

Men, kanske ni vill invända nu, hur fräscht är det att skriva inlägg om vårrullar, kära Emil? I synnerhet om en inte bryr sig om att researcha typ genom att googla "vårrulle".
Då ska jag förklara för er att, nej, det kanske inte är så fräscht. MEN. Jag hade först tänkt att skriva ytterligare ett inlägg om mina skor, och då känns det här bättre. Eller hur?
Bra.

Nu: caffelatte med mjölk.

Kommentarer
Postat av: J

I min frys har jag just nu vårrullar med KÖTT. Jättemycket kött. Spräckte jag din världsbild nu?

Förresten måste jag, som tidigare tyst läsare, få säga att din blogg är underhållning på hög nivå. Tack för det

2009-10-05 @ 16:47:06
Postat av: amanda

jag trodde också att det låg till så med vårrullar, tills jag fick valfriheten i somras, då jag betällde endast vårrullar. kött eller vegetariska? fick/valde både och eftersom jag knappt kunde svara av snopenhet och de med kött i var bra mycket större.

2009-10-06 @ 12:37:33
Postat av: emil

satan. det är så trist att skriva saker när en nästan känner på sig att en har fel. men jag borde inte ha fel, det borde inte finnas vårrullar med kött.



tack själv, j. ska lägga komplimangen på plushyllan.

2009-10-06 @ 16:22:24
URL: http://emilbloggar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0