Om forskare!!!

Egentligen inser jag ju att det inte kan finnas någon som inte roas av att läsa a4:or om elchockpistoler, men om det mot all förmodan ändå skulle finnas någon enstaka, så följer här ett kortare inlägg för just dig:
Jag ska bara kort påpeka att jag älskar ordet forskare eftersom det ger en sån obefogad legitimitet till makt och kunskap. På Dn.se kan man läsa att forskare oroas över att utropstecknen blir så ofantligt många. Inget konstigt.
---
Nu är egentligen det riktiga inlägget slut, men efter att ha läst hela artikeln kan jag inte låta bli att påpeka fler konstigheter. Dels lyder ingressen såhär: "utropstecknen förökar sig på internet och i sms, liksom punkter och smileys. Nu sträcker forskare upp ett förmanande pekfinger", vilket i sig kanske inte är så konstigt. Om en däremot, som jag, har en fallenhet för farbröder som hytter med näven ger skribentens symboliska ordval en ganska rolig bild.

Andra roliga inslag i artikeln, vilken enbart består i att tillfråga människor vad de tycker om just utropstecken, infinner sig bland annat då John, 60 från Göteborg blir tillfrågad och svarar att han "tycker hela livet är ett utropstecken".
Och av de sex personer som blir tillfrågade heter två stycken Ragnhild. Slump eller konspiration får ni avgöra själva, men det är ju i alla fall inte logik.

Så kan det se ut om en vänder på alla möjliga stenar för att hitta det roliga i vanliga artiklar. Kalla mig onormal och homosexuell, eller kalla det en tafflig ursäkt för att inte behöva plugga. Själv gör jag en vild chansning på det sistnämnda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0