Om Lasse Granqvist.

Nu ska det sägas att jag inte är fullt bevandrad inom svensk imitationscomedy, så ni får rätta mig om jag har fel; men varför finns det inga parodier på Lasse Granqvist? Är det möjligtvis för uppenbart?
Eller har jag tittat för lite på Galenskaparna och missat deras tiominutersmonolog där de skriker ut glädje över att Zlatan minsann gjorde mål i en vänskapsmatch mot Albanien? Den sketchen borde ju finnas, tänker jag.
Det kan nämligen inte vara rimligt att bli så här glad över ett 3-0-mål:





Låt mig avslutningsvis göra ett antagande om varför parodierna inte finns, trots att de är så uppenbart självklara och enkla: Lasse Granqvist är helt enkelt för underbar för att driva med. Vad en än tycker om fotboll, kan en ju inte låta bli att älska honom. Det är passion i allra högsta grad.
Nu har jag inte testas, men jag tror att om en bildgooglar på just ordet passion, så kommer en bild på Lasse Granqvist upp någonstans på översta raden.
Något annat vore, låt oss säga, bisarrt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0