Om Debatt och grävande journalistik.

Jag tänkte börja med att be om ursäkt för att jag inte har bloggat på ett par dagar.

Jag vet ju att ni har väntat och väntat efter nya inlägg.

Men jag har liksom haft fullt upp.


I söndags ringde det nämligen en snubbe från Svt som uppenbarligen hade läst min sågning av Janne Josefsson, här på bloggen.

Han tyckte kritiken var befogad och bjöd in mig till inspelningen av veckans Debatt-program, där man skulle diskutera just grävande journalistik. Ska en journalist verkligen få agera privatpolis, eller ska han istället skriva om vad den riktiga polisen har kommit fram till? Ska en tidning få sponsras av föreningar och företag genom reklam? Osv. osv


Jag kände mig jävligt hedrad till en början. Jag av alla människor. Diskutera detta.

Så visst tackade jag självklart Ja. En aning stolt och nöjd.


När jag kom upp till das huvudstadt i måndags dalade dock den känslan. Det visade sig att vi var säkert 100 personer där i studion, och alla unga okunniga idioter.

Det är så himla typiskt Janne. När han ska diskutera något bjuder han in folk som inte kan någonting, bara för att vinna debatten.
För vad visste jag, och de andra ungdomarna om grävande journalistik?

Jag har gått en lokal medieinriktning i ett halvår på gymnasienivå.

Janne har jobbat med det i säkert 30 år.

Jo, jag tackar.


Aja, det var en trevlig weekend i alla fall.

Programmet sänds imorgon onsdag 21:00 Svt2.


Missa inte!


Kommentarer
Postat av: Anonym

ar detta ett aprilskamt?

2008-04-01 @ 22:25:49
URL: http://agneshedbor.blogspot.com
Postat av: Emilbloggar

April, April, Aprilskämt.
Ja, agnes, det var ett skämt.
Men ganska roligt, om du frågar mig.

fast gör inte det, jag vill inte bli störd!

2008-04-02 @ 16:54:49
URL: http://Emilbloggar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0