Kort kommentar till valet med stort V - The Whale.

Det är väl ingen som undgått USA-valet. I skrivande stund är det inte klart,  jag tror dock att det är påbörjat, och när ni eventuellt läser det här är det kanske även avgjort.
Jag kan inte påstå att jag är särskilt insatt, men jag inser att det faktiskt påverkar oss alla. Frågan är om inte USAs val är lika viktigt för oss svenskar som vårt egna val är. Det är ju tragiskt i så fall, men säkerligen sant.

Vad tror man då om resultatet? Personligen tror jag att Bush inför någon form av undantagstillstånd, och därmed kommer att fortsätta på sin presidentpost. Enligt mätningar lutar det dock åt vinst för Obama och Demokraterna, vilket man kanske bör hålla som positivt. Mest för att en svart president skulle innebära något historiskt, men jag tvivlar in i det sista på att det kommer att inträffa. John McCain kommer stå som segrare.
Egentligen spelar det ju mindre roll. Jag tänker inte tillkännage att jag hejar på Obama. Det känns som att välja mellan Kd och Sd. Obama får ju pluspoäng för att han kritiserar kriget i Irak, men å andra sidan kommer han säkerligen driva militär invasion i Iran istället.
Min vän Jonas hävdade idag att en vinst för Obama likväl kan innebära ytterligare ett politiskt mord. Det är, sorgligt nog, inte helt osannolikt.
Nu har jag väl egentligen inte mer att säga. Får se hur det går helt enkelt. Får se om jag bryr mig. Jag kommer troligtvis att kritisera presidenten vare sig det blir Bush, Obama, McCain eller någon annan. Det är ju trots allt inte jag som dör den här gången heller.
Heja världen!

Kommentarer
Postat av: ludvig

äsch, han ger hopp åt folket som ju bara vill ha vad som Helst hellre än bush och republikanerna. skitsamma vad det är för "change" han snackar om - vad som helst blir bra. han ska nog styra upp det där, ska du se. obama är en snällis. bra så.

2008-11-06 @ 17:03:17
URL: http://simpletwistoffate.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0