Om musikprofiler.

Jag har lyckats trolla bort min bokning av tvättstugan, så nu sitter jag här och slösurfar istället för att göra något vettigt. Det är så tråkigt, det enda jag vill är ju att tvätta. Det är lite som ett kall för mig.
Kan en säga om en ska ljuga.

Om jag nu inte ska sitta här och hitta på saker, kan jag istället berätta om vilka konstiga nyheter som återfinns i dagens tidningar. Den konstigaste nyheten av alla handlar om Turbonegro-sångaren Hank von Helvete. Dels är det är konstigt för att ingen verkar påpeka vilket oerhört konstigt namn Hank von Helvete är. Och det är också konstigt för att nyheten handlar om att denne von Helvete ska spela Cornelis Vreeswijk i en kommande film om just Vreeswijk.

För om en nu ska låta någon gestalta Cornelis i en filmproduktion, kan en då inte ha som krav att en åtminstone är lite lik just Cornelis? Att en åtminstone har ett litet, litet drag som i alla fall påminner om Cornelis.
Jag kan förstås ha fel här, det ska sägas att jag inte känner till hela Cornelis karriär. Det är teoretiskt möjligt att han, under vissa hektiska år på 50-talet, påminde lite om Hank von Helvete.
Men om en ska se till den vanligaste bilden av Cornelis Vreeswijk - så som de flesta svenskar känner till honom - då såg han väl ändå inte ut så här?
Eller gjorde han det?



(står ju inte vem som har tagit bilden, men här är en länk. för er politiskt korrekta upphovsrättare alltså. själv tänker jag skylla på moderaterna om någon hävdar att jag inte får låna bilden. de vill nämligen att folk ska sälja sin upphosvrätt. någonstans känner jag att utförsäljningen har gått lite för långt nu. bara lite.)

Kommentarer
Postat av: lars

http://www.expressen.se/polopoly_fs/1.1519963!slot100slotWide75ArticleFull/3447786819.jpg



ganska likt? tyckte att det var perfekt castat förgången jag läste det, med enda undantaget att han faktiskt är - just det - norsk.



det bästa med hank von helvete måste dock vara att han spelat in en julsång med carola.

2009-12-17 @ 22:21:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0