Om apor.

När jag inte har något vettigt att göra (alternativt när jag inte orkar göra det vettiga) brukar jag slumpa artiklar på wikipedia. Mest för att det är roligt, och minst för att det är lärorikt. Det ska nämligen sägas att jag sällan orkar läsa de välskrivna artiklarna.
Att slumpa wikiartiklar är också ett utmärkt sätt att få inspiration till meningslösa blogginlägg. Exempelvis kan en skriva inlägg om vrålapor, vilket en aldrig får möjlighet att göra annars. Antagligen för att en inte känner till dess existens.

Nu ska jag förstås inte skriva särskilt mycket om just vrålapor. Det gör väl djurintresserade människor bättre än jag. Däremot ska jag infoga en bild, förslagsvis i slutet av det här inlägget, så att ni kan sitta där framför skärmen och tänka att "åh, vad söta apor är, de precis som oss människor". Det är givetvis ett felaktigt påstående eftersom vrålapor, och andra apor också för den delen, sällan sitter och wikipediaslumpar när de har alldeles för mycket fritid. Vissa likheter finns däremot, bland annat den att en delar in apor i kategorierna brednäsor och smalnäsor. Det är sant, för det har jag läst på wikipeida, och jag tänker att det är ju något vi har gjort med människor också. TYP!

Nu ska jag avsluta det här lilla inlägget - som jag egentligen skriver bara för att jag känner mig tvungen - med att citera en kille från dagens Gp. Tidningens ungdomsdel har ett lucia-tema och på frågan "vilken känd person skulle du vilja se som lucia?" svarar en kille:
- Zlatan, tror jag, för han har så cool näsa.

Jag tror att vi låter killen vara anonym.



bild från wiki såklart. tror att jag får låna den, annars får apan stämma mig.

Kommentarer
Postat av: amanda.

kan inte sätta fingret på varför men riktigt kul var det här att läsa. precis vad jag behövde!

2009-12-13 @ 18:17:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0