Om Ingmar Bergman.

Säga vad en vill om Bergman i övrigt, men är det inte liite brist på fantasi att döpa sin son till Ingmar?
Nog för att han fick alldeles många barn (typ nio), men det kan väl inte vara en omöjlig uppgift att hitta på nio olika namn?

Och om nu Ingmar Bergman hade en oerhörd förkärlek till sitt eget namn - det kan en ha, det är inget konstigt med det - kunde han väl döpt sin son till andranamnet Ernst istället?
Visst är ni med mig här, det kan inte vara okej att jag skulle döpa min son till Emil Jonsson. Inte ens om jag vore en ypperlig filmskapare.
Det är inte för mycket begärt att en lägger åtminstone två minuter på att bläddra i almenackan när en ska döpa sitt barn.

Kommentarer
Postat av: amanda.

och jag tyckte det var tarvligt av min farmor och farfar att döpa min pappa till per persson. det här är verkligen inte okej, det är det inte.

2009-06-15 @ 17:45:07
Postat av: hanna

jag kände en tant som hette Härta. hon döpte sin dotter till Märta, det känns inte heller okej, även om det säkert var skönt att slippa heta Härta.

2009-06-16 @ 00:41:59
URL: http://asymmetrisk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0