Om hattar i Laholm.

Jag gillar saker som är onormala, saker som inte brukar göras. Speciellt när sakerna görs av myndigheter och andra tråkiga organisationer. Som exempelvis när Greenpeace spexade till det och dumpade arton ton brunkol utanför regeringskansliet. Eller när Lars Ohly - på riktigt - pekade finger åt en expressenkrönikör i direktsänd tv.
Igår läst jag om ett nytt ovanligt påhitt från politikerhåll: kommunala chefer i Laholm har alla fått var sin färgglad hatt som ska hjälpa dem att bli lite mer innovativa.
Svt Rapport frågar frågar hur en hatt ska kunna hjälpa till med detta, och ansvarig svarar tvekande att "Jaoo, det kan mera vara en rolig grej..".

Och rolig grej, det är det absolut. Verkligen värt de artontusen kronor det faktiskt gick på. Observera att jag inte är ironisk: jag tycker verkligen att roliga grejer ska uppmuntras. Finns för lite sånt!
Sen kan en ju givetvis ifrågasätta om hattarna verkligen måste kosta trehundra kronor styck. Möjligtvis finns det billigare hattar att köpa om de nu bara ska vara just "en rolig grej". Laholms kommundirektör övertygar dock när hon påstår att "dom är handsydda och dom är tvättbara "..

Kommentarer
Postat av: Julia

Tänk att jag läste det är i Svenskan och tänkte att det där kommer Emil skriva.

2009-11-12 @ 17:40:45
Postat av: Johannes

Jag vill tacka Julia för allt

2009-11-13 @ 02:12:31
Postat av: emil

haha, kul att du känner mig!



och kul att johannes vill tacka julia för allt.

2009-11-13 @ 18:51:46
Postat av: Maria

hahaha, fan vad kul. jag vill också ha en färgglad hatt, de borde ge alla i hela världen en färgglad hatt.

2009-11-14 @ 20:28:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0