Om dn-motor.

Ett enkelt tips till Dagens Nyheter: Sluta ha en motorbilaga! Motorer var möjligtvis fresh stuff då Napoleon låg på sin dödsbädd, men inte nu längre. Det känns lite som att ha en el-bilaga (där någon skäggig farbror recenserar "nya" uppfinningar av andra skäggiga farbröder: "titta på den här högteknologiska nya brödrosten, som visserligen fyller precis samma funktion som brödrostar har gjort i alla tider, men som vi ändå tänker hylla till skyarna eftersom vi måste fylla ut våra sidor i denna ûberfräscha bilaga om el").

Så. Så är motorbilagor. Möjligtvis med den lilla skillnaden att folk (läs medelålders män) på riktigt tycker att det här är intressant. Att motorer och bilar inte alls bara är någonting en använder för att kunna transportera sig mellan punkt a och punkt b, utan att det faktiskt är en hel livsstil. Jag tror att anledningen till att Dn's motorbilaga existerar är för att det finns folk som läser den med samma entusiasm som Sven Wollter läser kulturdelen. Eller ja, nu läser väl inte han just Dn eftersom han säkerligen tycker att till och med Flamman är lite småborgerlig. Allra helst läser han nog KPML(r)'s Proletären, men ni förstår resonemanget.

Och ja, när jag tänker på det kan jag väl ge medelåldersmän en go lördagsbilaga i Dn i alla fall. Det är ju trots allt en grupp som annars lätt blir marginaliserad i media. Det är ju trist att det ska bli så. Vad jag vill säga är bara att motorbilaga inte är min cup of tea. Min cup of tea är ju att använda fräscha engelska uttrtyck som jag egentligen inte förstår mig på.
Men det går väl också bra?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0