Om Jan Helin.

Ni har ju inte missat uppståndelsen kring Sverigedemokraterna och Aftonbladet, det har ni ju inte. Vad som förvånar mig här är främst varför inte Jan Helin får mer stöd. Han gör ju totalt rätt! Han tar inte in reklam från sd, men han låter dem skriva debattartiklar (där de påstår att den muslimska befolkningen är vårt största utländska hot sedan andra världskriget).
Helin gör detta för att visa vilken agenda Sverigedemokraterna egentligen har. Han låter dem själva visa vilken politik de vill föra istället för att marknadsföra dem som ett parti som vill värna om pensionärer eller något annat hittepå. Som han själv uttrycker sig i svt använder Sd en retorik som säger att "om du röstar på oss, så blir Sverige ungefär som i Astrid Lindgrens böcker. Det är inte sant, den här artikeln förklarar mycket bättre vad det är för parti man i så fall röstar in".

Så resonerar han, Jan Helin, och jag är helt med på den linjen. Frågan är bara vad Sd kan ha menat om de nu påstått att Sverige kommer bli ungefär som i Astrid Lindgrens böcker. Tror de på allvar att kortväxta farbröder med propeller på ryggen kommer invadera Sverige bara vi förbjuder muslimer att komma hit? Och tror de att, om vi inför lagar om att tvångsregistrera fingeravtryck på asylsökande, så kommer gatorna helt plötsligt bli fulla av tolvåriga flickor med utrotningshotade apor på axeln? Som dessutom har orimligt komplicerade namn och äter krumelurpiller för att slippa växa?

Konstigt resonemang i så fall. Minst sagt konstigt.

Kommentarer
Postat av: sis

ibland bara älskar jag dina resonemang! för det första för att du alltid får mig att tänka efter en extra gång när jag läser/hör dom, men mest för att du får mig att förstå! och sedan inse att du och dom faktiskt är rätt.



i miss you

2009-10-22 @ 19:01:23
URL: http://hannaevelinaa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0