Om fotbollsarenor.

Jag har hört envisa rykten om att sportarenor numer är überuppköpta och heter typ Löfbergs Lila Arena osv. Det är förstås trist för alla som gillar sport men inte marknad. Hur många det är har jag visserligen ingen aning om.
Göteborg har däremot inte hakat på den här trenden. I Göteborg heter fortfarande alla fotbollsarenor Ullevi. För att det inte ska blir förvirrande med två arenor med samma namn har en dock döpt dem till Nya respektive Gamla Ullevi. Det låter ju smart. Problemet är bara att Gamla Ullevi - otroligt nog - faktiskt är nyare än Nya Ullevi.

Inga konstigheter, tycker IFK Göteborg eller vem det nu är som döper arenorna. Visserligen hade ju IFK, som ni känner till, en åttiotalsperiod då alla spelare i laget faktiskt var tvungna att heta samma namn. Det måste förstås ha varit mer förvirrande.

Kommentarer
Postat av: Martin

I Linköping heter arenan, som du kanske vet: "Cloetta center". Jävligt catchy att baka in två produkter i ett namn!

2009-10-20 @ 16:11:49
Postat av: EMIL

haha, har jag aldrig tänkt på! undra om det är medvetet.

2009-10-20 @ 16:40:10
Postat av: amandy

en rolig grej som jag hört. En man fick i uppdrag att namnge den nya arenan. (Den som idag hetet nya ullevi) Mannen fick en stor summa pengar för att namnge denna stora byggnad och efter två veckorstiud fick han en snilleblixt! Vi döper den till nya ullevi!! Jag skulle också vilja bli namngivare och hitta på sådanna namn. Vad rik man skulle bli. haha. Frågan är ju om detta är sant, men vore det det så skulle det vara fruktansvärt roligt!

2009-10-27 @ 22:04:43
URL: http://selinders.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0