Om hockey.

Vad gör alla normala människor på en söndag? Jag läser om en hockeyspelare som blivit medvetslös efter en tackling, och väntar på att den första antivåldskampanjen ska dyka upp. Det är väl alltid så när någon råkar bli skadad i sport. Tacka vet jag damhockey där en faktiskt inte får tacklas.
Jag vet inte riktigt hur en har tänkt där, men damer är ju mer känsliga än herrar förstås. Dessutom skulle det ju inte bli några tacklingar värda namnet i alla fall. Möjligtvis skulle de knuffas lite. "Två minuter för våldsam knuff".



(från nanna johanssons nya seriealbum, som finns att tillgå på ditt lokala bibliotek. om du inte bor i typ åmål vill säga).

Kommentarer
Postat av: sara r

om jag nu räknas som normal så sitter jag här och läser Nietzsche. damhockey är faktiskt lite larvigt tycker jag, hockey enligt mig ska vara med "tuffa" tacklignar.

2009-10-25 @ 21:20:19
URL: http://sararobertsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0