Skriver det här mest för att jag vill titta på Tillsamans.



Om jag var Orvar Säfström skulle jag utse den här scenen till den bästa i svensk filmhistoria. Sen skulle jag nog gå till frisören också, men det hör ju inte hit.
Scenen är ju inte bara konstnärligt vacker och otroligt underhållande, den visar även på hur viktigt det är att göra en distinktion mellan tjejskor och killskor. I förlängningen visar det på vad det innebär att vara man och vad det innebär att vara kvinna.
Ni kan vara lugna, jag tänker inte gräva ner mig i den här analysen. Snarare ska jag påpeka hur otroligt effektivt det är att avfärda någon som fascist. Det ska jag också börja med. Jag klär mig nämligen också i tjejskor numer, även om skillnaden gentemot "vanliga gymnastikskor" inte är särkilt stor: vad som skiljer är att det finns en röd rand längst ner på mina tjejskor. Tjejer gillar ju rött, så det är ju visserligen naturligt.
Men att i en diskussion helt sonika kalla någon för fascist lär ju få oanade rekationer, tänker jag. Det går ju nämligen inte bemöta ett sådant påstående. Det är ju för absurt.

Nu måste jag egentligen göra annat och har inte tid att skriva mer. Jag tänkte mest berätta att om en bildgooglar på "fascist" så kommer en bild på George Bush upp. Inget konstigt såklart.
Vad som är mer konstigt är att om en istället bildgooglar på "George Bush" så kommer den här bilden upp.
Mer konstigt.

Kommentarer
Postat av: amanda pättersson

"Tjejer gillar ju rött, så det är ju visserligen naturligt" det var roligt, men blev inte alls lika roligt nu när jag tog det ur sitt sammanhang. skrattade högt i alla fall

2009-09-29 @ 18:56:23
Postat av: emil

själv skrattar jag högt åt att du skriver med pättersson med ä. spex-amanda!



obs: skrattar egentligen inte så överdrivet högt, men småler i alla fall.

2009-09-29 @ 21:32:04
URL: http://emilbloggar.blogg.se/
Postat av: Gabriel

Underbar scen! Det ar ju sa jag sitter och fnittar lite gulligt i det amerikanska gryningsljuset!

2009-09-30 @ 11:42:40
Postat av: amanda/lilla björn

man får göra det man kan vet du! tänker dock inte spexa den här gången.

2009-09-30 @ 18:54:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0