Forts. T9.

Man kan fortsätta snacka om t9 och dess fantastiska ordlista.
Och man kan slå exempel på exempel och påvisa att någon amerikan bara måste ligga bakom.
Eller någon tysk.
Ordlistan är nämligen, i alla fall hos SonyEriksson, proppad med nazireferenser.
Det faktum att "negerjakt", "negerhora", "zigenarpack", "rumänsvin" och "arabfitta" alla är ord som finns inprogramerade i ordlistan kan få vem som helst att tappa hakan.
Och man kan undra vem fan som ligger bakom.

Men man kan lika gärna undra vem som upptäckte det.

Kommentarer
Postat av: Anton

haha, jaa, jag pratade faktist om det häromdagen!

2008-04-26 @ 23:13:25
URL: http://Indiesponge.blogg.se
Postat av: E

Christoffer appelquist brukar snacka om att ordet 'gästlista' inte finns i t9, försöker man skriva det får man i stället ordet 'hästkista'. Fast det är inte usa's fel, enligt honom är det kth som ligger bakom, om jag inte missminner mig.

2008-04-26 @ 23:36:54
Postat av: Emil

Sv: Det är säkert sant, men vad är kth?

2008-04-27 @ 14:50:22
URL: http://Emilbloggar.blogg.se
Postat av: din klasskamrat jonas i lådan

kth är kungliga tekniska högskolan, men jag hörde att det var några typer i usa som kollade upp de vanligaste orden i alla språk sedan matade dom in det i ordlistan, fast nazistparkering är ju inte så vanligt.. hmm

2008-04-27 @ 21:16:58
Postat av: Filosofia

Haha, ordlistan är dum i huvudet

2008-04-27 @ 23:12:05
URL: http://filosofiasblogg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0